• Hodnotiaca návšteva zo Zelenej školy

          • Dňa 6.5.2022 navštívia našu školu nezávislé hodnotiteľky pri záverečnom hodnotení v programe Zelená škola. Cieľom tejto hodnotiacej návštevy je oboznámenie sa s realizáciou programu na škole a overenie jej súladu s pravidlami a metodikou. Na základe výsledkov osobného hodnotenia hodnotiteliek rozhodne Rada Zelenej školy o udelení titulu a vlajky „Zelená škola“.

          • Bloková výučba úspešne za nami

          • Jarná bloková výučba, ktorá bola zameraná na environmentálnu výchovu a dopravnú výchovu, je úspešne za nami. Počas dvoch dní pred veľkonočnými prázdninami stihli žiaci toho viac než dosť. V rámci programu Zelená škola si priblížili všetkých jej 7 krokov, vysvetlili si pojem ekokódex a navrhli jeho znenie. Popritom sa porozprávali o tom, aké rôzne aktivity v škole robíme, aby sme chránili prírodu a životné prostredie. Starší žiaci riešili úlohy zamerané na množstvo emisií z dopravy, no venovali sa aj kyslým dažďom alebo potrebe cyklochodníka v okolí našej obce. Na makety listov spísali žiaci pravidlá správania sa k našej prírode a zamýšľali sa nad tým, ako dokážeme prispieť k zníženiu znečistenia ovzdušia. Praktické zručnosti si mladší žiaci precvičili pri výseve reďkovky, mrkvy, petržlenu, kalerábu, cibuľky a šalátu do vyvýšených záhonov.

            V rámci dopravnej výchovy žiaci absolvovali kurz jazdy na bicykli, zopakovali si, čo patrí k povinnej výbave cyklistu, aké sú hlavné časti bicykla a čo musí bicykel mať, aby mohol byť súčasťou cestnej premávky. Na pripravenom detskom ihrisku si potom mohli žiaci upevniť nadobudnuté vedomosti o pravidlách cestnej premávky a preveriť vedomosti o dopravných značkách, s ktorými sa môžu v bežnom živote stretnúť. Vyskúšali si roly chodcov, cyklistov alebo vodičov. Mladší žiaci si pozreli prezentáciu o dopravných prostriedkoch, porozprávali sa o tom, ktoré z nich znečisťujú ovzdušie najviac a ktoré najmenej, kašírovaním vyrobili model ekologického auta.

            Netradičné aktivity si vyskúšali starší žiaci aj vďaka programu Unicef, keď pripravili v rámci podujatia „Cesta okolo sveta v kuchyni“ chutné ukrajinské pirôžky a afganské keksíky.

            Nadobudnuté vedomosti zúročili žiaci na pripravených stanovištiach počas druhého dňa blokovej výučby. Vďaka nej žiaci zistili, že najekologickejším dopravným prostriedkom je bicykel a pomôcť nielen prírode, ale i sebe samým môžeme chôdzou, ktorá je zdraviu veľmi prospešná.

          • Deň narcisov

          • Na Slovensku je veľa zbierok, ktoré každý rok pomôžu mnohým ľuďom v ťažkej životnej situácii. Pre ľudí s rakovinou je však najvzácnejšia zbierka v rámci Dňa narcisov. Liga proti rakovine už tradične organizuje zbierku na pomoc pacientom s týmto ochorením. Deň narcisov sa tento rok koná už po 26.krát a verejná zbierka pripadla na 28. apríla 2022. Práve tento deň sa bude niesť v žltej farbe narcisov na podporu všetkých, ktorí bojujú s touto zákernou chorobou. Výťažok zo zbierky poputuje na pomoc onkologickým pacientom.

            Vo štvrtok 28. apríla budete môcť prispieť aj Vy ľuďom, ktorí bojujú s rakovinou.  Stačí, ak si zakúpite narcis – žltý kvietok nádeje.

            Všetkým Vám vopred ďakujeme!

          • Deň Zeme

          • Dňa 22. apríla sme oslávili Deň Zeme. V minulom týždni sme si ho pripomenuli farbami Zeme, keď každý deň žiaci prišli do školy v inej dohodnutej farbe. Žiaci prvého stupňa sa na vyučovacích hodinách venovali problematike ochrany prírody. Žiaci druhého stupňa rozprávali o význame Zeme pre človeka. Diskutovali o činnostiach, ktoré negatívne vplývajú na prírodu, ničia našu planétu  a spôsobujú zmenu klímy. Žiaci napokon vytvorili poster o negatívnom vplyve človeka, no zároveň navrhli, aké aktivity by sme mali uskutočniť, aby sme pomohli ochrániť našu planétu Zem. Musíme konať rýchlo, aby sme zachovali zdravú planétu pre deti a ďalšie generácie, lebo času je málo.

          • Oblečení vo farbách Zeme

          • Deň Zeme sa každoročne koná 22. apríla. Ide o ekologicky motivovaný sviatok, ktorý upozorňuje ľudí na vplyv ničenia životného prostredia. Podporme ho aj my v našej škole a zlaďme svoje oblečenie s farbami Zeme.

            V stredu 20.4.2022 prídeme oblečení v modrej farbe, vo štvrtok 21.4. v zelenej farbe a v piatok 22.4., keď matička Zem oslavuje svoje narodeniny, oblečme sa do bielej farby. Naša matička Zem Vám vopred ďakuje, že ju chránite.

        • Veľkonočné prázdniny
          • Veľkonočné prázdniny

          • Veľkonočné prázdniny pre žiakov ZŠ začínajú 14. apríla a potrvajú do 19. apríla. Nástup do školy je v stredu 20. apríla.

            Zároveň je v tomto období prerušená aj prevádzka MŠ, a to so súhlasom zriaďovateľa.

            Prajeme všetkým príjemné sviatky.

          • Uskutoční sa bloková výučba

          • V dňoch 12. – 13. apríla sa uskutoční v škole BLOKOVÁ VÝUČBA zameraná na environmentálnu a dopravnú výchovu. Žiaci 1. – 4. ročníka budú mať 4 vyučovacie hodiny a žiaci 5. – 9. ročníka budú mať 5 vyučovacích hodín. V rámci blokovej výučby sa dozvedia, ako sa majú správať na ceste, absolvujú kurz jazdy na bicykli, oboznámia sa s pravidlami cestnej premávky, povedia si základné fakty o Unicefe, ale zistia aj, čo je to skleníkový efekt,  vytvoria si vlastný ekokódex, porozprávajú sa o znečisťovaní ovzdušia a budú hľadať alternatívne možnosti dopravy. 

          • Opäť sme strávili večer v škole

          • Naši žiaci po dlhšom čase strávili večer v škole v rámci podujatia, ktoré bolo venované výročiu narodenia najznámejšieho rozprávkara všetkých čias – Hansa Christiana Andersena. Večer s Andersenom bol plný zaujímavých úloh a aktivít, ktoré žiakov zabavili, poučili, no hlavne rozvíjali ich čitateľské, tvorivé, prosociálne a komunikačné kompetencie. V úvode si pozreli prezentáciu o spisovateľovi a jeho tvorbe, potom ich triediaci klobúk rozdelil do skupín. Žiaci vyrábali vlastný erb, kúzelnú paličku, zabavili sa pri kvíze Ako poznáš Harryho Pottera, dopĺňali rýmy do veršovanej rozprávky, kreslili palác malej morskej víly,  pozreli si animovanú rozprávku Cisárove nové šaty, stavali hrad z penových kociek, vymýšľali pozitívne zaklínadlá, no zabavili sa i pri hudobnej rozprávke. Čakali ich tiež rôzne športové a zábavné úlohy alebo nočná hra. Všetci účastníci získali diplom, sladkosti a malý darček. Sme radi, že akcia mala opäť úspech a žiaci sa už spolu s učiteľmi tešia na ďalší ročník tohto zaujímavého podujatia.

          • Vypaľovanie trávy a spaľovanie odpadu je nebezpečné a trestné

          • V rámci programu Zelená škola sme sa dňa 25. marca v ŠKD zaoberali nebezpečenstvom, ktoré hrozí pri vypaľovaní trávy a spaľovaní nebezpečného odpadu. Práve pri vypaľovaní trávnatých porastov môže dôjsť k vzniku požiaru. Takýmto spôsobom ohrozujeme nielen náš majetok, ale aj zvieratá a živočíchy, ktoré sa v trávnatom poraste nachádzajú. Dokonca hrozí pokuta, keďže vypaľovanie trávy je trestné. Žiaci sa dozvedeli, že rovnako nebezpečné je spaľovanie odpadu z domácností. Patria medzi neho najmä plasty alebo polystyrén. Spaľovaním takéhoto odpadu znečisťujeme enormne ovzdušie a ohrozujeme vlastné zdravie i zdravie druhých. Počas dňa sme si obzreli aj komposter, ktorý máme v areáli školy a vysvetlili sme si,  načo slúži. Žiaci zistili, že je bezpečnou alternatívou, ako sa popasovať s bioodpadom zo záhrad či domácností. Potom  vytvorili žiaci plagáty a označenia, ba dostali aj netradičnú domácu úlohu. Doma sa mali so svojimi rodičmi a starými rodičmi porozprávať o tom, prečo by sme nemali vypaľovať trávu a spaľovať  nebezpečný odpad. Aj takouto formou sa naši žiaci mohli zapojiť do ochrany ovzdušia a životného prostredia. 

          • Učili sme sa s kamarátkou Energiou

          • Dňa 25. marca za nami do školy prišla Slovenská inovačná a energetická agentúra s podujatím, ktoré malo názov „S kamarátkou Energiou“. Naša telocvičňa sa v tento deň zmenila na 4 tematické stanovištia, na ktorých si žiaci 4. – 6. ročníka mohli preveriť svoje vedomosti. Názvy stanovíšť boli: Zdravá energia, Žrúti energie, Kúrime paličkami a Solárny pohon. Žiaci si vyskúšali, ako fungujú prístroje na meranie energie, spoznali rôzne druhy energií, zisťovali, kde všade môžeme energiu objaviť a akým spôsobom sa dá správne zužitkovať, no hlavne sa dozvedeli, ako ju môžeme ušetriť. Pri každom stanovišti si vyskúšali aktivity spojené so súťažami a na záver boli všetci víťazi odmenení vecnými cenami. Každý z nich si ešte navyše odniesol kopec informácií a zážitkov z praktických ukážok a súťaží, ktoré si budú určite dlho pamätať.

          • Milí kamaráti, angličtinári!

          • Máte radi angličtinu a chcete si otestovať Vaše vedomosti z anglického jazyka? Ak si chcete zmerať svoje sily s rovesníkmi z iných slovenských škôl a zároveň vyhrať zaujímavé ceny, tak neváhajte! Súťaž ENGLISHSTAR sa hlási o slovo aj v tomto školskom roku. Prihlásiť sa môžete do 20. apríla 2022 u svojho učiteľa anglického jazyka.

            Testovanie prebehne 5. 5. 2022. Držíme Vám palce!

            Plagát Englishstar

          • Oznam - prerušenie prevádzky 01.04.2022

          • Dňa 01.04.2022 (t. j. v piatok) z technických a prevádzkových dôvodov  bude prerušená prevádzka ZŠ a MŠ . Deti MŠ a žiaci ZŠ budú mať v tento deň so súhlasom zriaďovateľa riaditeľské voľno.  Prevádzka bude obnovená v pondelok 04.04.2022.

          • 22. marec - Svetový deň vody

          • Dňa 22. marca sme si pripomenuli Deň vody v modrom štýle. V školskom rozhlase bola relácia zameraná na význam podzemných vôd. Žiaci prvého stupňa viedli rozhovory o dôležitosti vody pre človeka, živočíchy a rastliny. Venovali sa matematickým úlohám zameraným na slovné úlohy o spotrebe vody v domácnosti, čítaniu textu s porozumením zameraného na tému vody. Tvorili pojmové mapy súvisiace s témou vody. V triedach prebiehala súťaž v pití čistej vody. Naši najmenší žiaci písali na tabuľu nie kriedou, ale vodou. Žiaci druhého stupňa robili chemický rozbor vody z vodovodu. Všetci sme sa zhodli, že voda je najcennejšie bohatstvo, preto ju musíme chrániť, aby sme mali stále dostatok pitnej vody.

          • EMQ kvíz

          • Dňa 25.3. sa žiaci 9.B triedy zúčastnili Európskeho medzinárodného  kvízu (EMQ kvíz)  zameraného na finančnú gramotnosť. Žiaci si overili svoje znalosti z finančnej gramotnosti, digitálnej bezpečnosti a matematiky. Získali nové zážitky zo spolupráce v tíme a nové informácie. Z vyše 200 tímov sa náš tím umiestnil  na 75 mieste. Veríme, že sa nám nabudúce podarí lepšie zúročiť nadobudnuté vedomosti.