Dňa 23. januára sa žiaci 9. ročníka zúčastnili webinára na tému Investovanie, ktoré organizovala spoločnosť JA SLOVENSKO. Pán Tomáš Greguš zo spoločnosti Ozios porozprával žiakom o investičnom vzdelávaní na Slovensku, ako si môžu zlepšiť svoje znalosti na danú tému. Dozvedeli sa na čo si pri investovaní dávať pozor a ako robiť uvážené rozhodnutia. Veríme, že nadobudnuté informácie žiaci zhodnotia a vyvarujú sa nesprávnym investíciám.
Ako správne investovať
Opäť sme zabodovali na poli jazykového vzdelávania
Po úspechu v postupovom kole celoslovenskej jazykovo-umeleckej súťaže – JAZYKOVÝ KVET-Tranzistor sme sa prebojovali do finále. V konkurencii škôl Slovenska sme sa umiestnili na krásnom druhom mieste v kategórii rozhlasových hier v cudzom jazyku. Našej žiačke Evke Grajcarovej srdečne blahoželáme a želáme veľa tvorivých síl do budúcnosti. Organizátorom súťaže a odbornej porote za diplom a krásne ceny ďakujeme a tešíme sa na spoluprácu v nasledujúcich ročníkoch súťaže.
Zlepšenie kvality ovzdušia
V rámci projektu LIFE IP sa dňa 11.1.2023 uskutočnila úvodná akcia, ktorej cieľom bola inštalácia pasívno – difúznych trubičiek na sledovanie množstva NO2 v ovzduší. Manažéri projektu spolu so žiakmi vytipovali miesta na inštaláciu trubičiek v okolí školy, následne ich umiestnili v teréne. Úlohou žiakov je počas 4 týždňov zaznamenávať údaje o teplote a tlaku vzduchu, smere a sile vetra, ktoré majú vplyv na množstvo škodlivín v ovzduší. Po ukončení merania sa uskutoční opätovné stretnutie, odovzdáme trubičky spolu s pracovnými hárkami ktoré sa budú vyhodnocovať v Holandsku. Po vyhodnotení údajov prebehnú ďalšie stretnutia. O výsledkoch meraní budeme informovať žiakov školy a širokú verejnosť na stránke školy.
6
Enviropátračka - 1. miesto
V novembri sa naše „Rosničky“ v celoslovenskej súťaži ENVIROPÁTRAČKA v kategórii 13+ opäť umiestnili na prvom mieste. Tentokrát sme sa zamerali na klimatické problémy. Riešili sme úlohy, ktoré sa týkali otepľovania Zeme, topenia ľadovcov a zisťovali sme informácie o živočíchoch a rastlinách, ktorým kvôli tomu hrozí vyhynutie.
Hľadali sme spôsoby, ako môžeme klimatickú krízu aktívne riešiť. Živočíšne mlieko sme nahradili za rastlinné alternatívy, vymysleli sme pár ekologických návrhov do našej obce a pripravili kampaň, vďaka ktorej vysadíme nové stromčeky v okolí. Týmito aktivitami sme si uvedomili, čo všetko sa deje v dôsledku ľudskej činnosti, a že aj my sa svojím pričinením môžeme pokúsiť o zmenu tejto situácie.
19